Att tänka på med matintaget!

Så här brukar jag tänka!

Ämnesomsättningen startas på morgonen av frukost sen går den ner till kvällen.

Så när jag äter så ser jag till att jag har ätit 3/5 av det jag ska äta under en dag när lunchen är över. Alltså, frukost.. frukt/macka eller nåt... lunch... sen fika och sist brukar det bli middag.. det beror ju helt och hållet på vad du har gjort oxå på en dag! har du haft ett hårt träningspass så måste du ju äta.. 

Personligen känner jag inte att jag är hungrig på kvällarna, förut var det mitt socker-beroende som startade igång på kvällarna.. Men nu när jag är befriad från det så känner jag inte att jag behöver nåt.. 

Men lyssna på era kroppar, känn efter är det sockerberoendet eller är det för att du är hungrig, är du hungrig så ät något litet.

Tycker ni att jag har fel i det jag säger?! 

skriv ett inlägg, eller så kan ni skriva och säga hur ni lägger upp er dag!  

Kommentarer
Postat av: lovisa

är du typ personlig tränare eller nå? :) diggar såna som verkligen är insatt i träning, haha :)

2008-05-05 @ 17:38:46
URL: http://lovisastefansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0