Jag kom just på en sak! (confession)

Jag körde en Camebridge-kur förra sommaren.. det var därför jag gick ner så fort, för er som trodde att jg hade slitit häcken av mig.. hehe.. men iaf.. jag höll vikten ett tag.. men sen blev det för mkt stress och press från skolan och från mig själv.. så då gick jag upp en del.. ABSOLUT INTE allt.. men lite grann..

Jag märkte nu, att jag har ju samma mått nu som förra sommaren när jag hade gått ner.. Enda skillnaden nu är att jag väger 2 kg mer nu.. jag gissar på att det är i vätska och i muskler.. Men iaf sist jag hade dessa mått var i Juli förra året.. Så om jag  nu bara fortsätter att träna å äta som jag har gjort så bör jag ju ha ännu mindre mått nu i sommar motför förra =) De känns positivt! Nu är jag ju snart nere i mitt mål! Nu gäller det bara att fortsätta att forma kroppen tills den är som jag tycker att jag vill ha den =)

Skam den som ger sig! ;)


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!
Det är säkert muskler! I alla fall om din lilla viktuppgång har skett över tid och om dina mått inte är större. Jag går upp i vikt när jag tränar för sommarformen, även om jag förlorar i fettprocent. No worries, titta inte på vågen! Det gör i alla fall bara mig full av tvivel och inget blir roligare. -Kolla i spegeln istället (både med och utan kläder på, ingen ser din vikt,ju). Kör hårt, tjejen och se till att du gläds åt de resultat du gör, stirra inte bara
på de du vill till.

2008-05-12 @ 14:25:16
Postat av: C

Det är muskler! hehe.. jag gick nog upp i vikt mellan dessa tider i fett.. för jag tränade inget, var sönderstressad och mådde bara skit.. men nu när jag gått ner igen och ser att jag har samma mått så vet jag ju att de ä muskler! Nu mår jag som en prinsessa, och jag kollar på vågen typ en gång i veckan.. bar aför att hålla koll=) men jag vet att jag har en mindre fett procent nu än förr.. hehe jag är grymt glad över mina framgångar och ser varenda lilla muskel som jag fått lite mer i trim=) de ä ju som lättare nu när jag har en ganska stor kunskap om kroppen att se skillnaden=)

2008-05-12 @ 15:29:40
Postat av: J

hehe eller hur? Han var förvisso "bara" AT-läkare men... Tänk så tur att det var mamografi jag skulle göra =)

2008-05-12 @ 17:52:28
Postat av: lovisa

vad är en cambridge kur? :p

2008-05-12 @ 20:12:35
URL: http://lovisastefansson.blogg.se
Postat av: C

En camebridge kur är en så kallad VLCD diet (very low calory diet)Det är när man ersätter mat med drinkar eller bars som man kan köpa av återförsäljare för camebridge.. Man äter en "ren kur" i högst tre veckor sen går man över till att blanda in riktig mat igen.. Dom säger att man inte ska förlora så mkt muskelmassa på denna kur jämfört med alla andra som finns där ute.. fast nog förlorar man muskelmasssa! men jag gick ner 7 kg på 4 veckor.. så det fungerar men man sätter ju ner ämnensomsättningen så det gäller att vara försiktig när man går över till vanlig mat igen.. Men jag känner flera som gjort denna kur och håller vikten!

2008-05-13 @ 08:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0