Löpträning- Effektiv förbränning!

Jag älskar löpning!

Lite regler och tips som kan hjälpa dig att komma igång:

1. Se till att ha ett par riktigt bra löparskor!

2. värm upp ordentligt! Gå i rask takt i minst 10 minuter! kroppen behöver tid på sig för att förbereda sig på den kommande kraftanstängningen. (vanligaste felet folk gör!)

3. Träna varierat, blanda långa, korta, jobbiga lätta och olika intervallpass.. Detta gör du för att kroppen inte ska vänja sig vid samma träning, den ger inte lika mycket då!

4. Om du vill träna men inte känner att du riktigt har tid, så kom ihåg: Bättre korta pass ofta, än långa pass sällan

5. Alla måste börja någonstans, så känn dig inte ledsen om du inte orkar lika länge som den där snygga smala tjejen som springerpå löpbandet brevid.

6. Det är roligare att träna om du känner dig fin i dina träningskläder, så unna dig nya=)

7. Sätt upp flera små delmål som du ska ha nåt till ett visst datum, och ge dig själv en liten present när du uppnått dem, nu menar jag inte godis eller så. Utan något som du kankse länge har önskat dig.

8. Armarna styr hur fort du springer! vill du ta en spurt i slutet, fast du tror att du inte orkar, speeda bara upp armarna så kommer det att gå bra! 

9. Du klarar mer än vad du tror!

10. strecha ordentligt. jag vet att det är mkt dikussioner om det nu, hurvida det hjälper eller inte.. Men jag tycker då att jag får mindre ont om jag töjer ut musklerna ordentligt. Glöm ej utsida lår!

Hoppas att det hjälper er att börja med er träning! se det inte som en tillfällig grej ni gör för att komma i form till exempelvis en semester.. Träna regelbundet jämt så slipper ni stressen över att ni inte är nöjd med er kropp!

Lycka till!

Skriv gärna och berättar hur det går!


Kommentarer
Postat av: Jojo

Hej.
Tack för bra tips.
Jaag undrar bara, hur stretchar jag utsida lår... fram- bak- och insida hittar jag men inte utsida... hur gör du?

2008-05-06 @ 21:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0