Styrkelyft!

Det har varit en lokal serietävling i styrkelyft här idag! Jag måste bara säga starkt jobbat Kiruna AK och Öjebyns atletklubb! Duktiga killar med en bra framtid inom sporten!

Min kära sambo var med och tävlade =)

han gick in i 100 kg klassen (vägde in sig på 95 kg)

benböj: 260 kg
bänkpress: 175 kg
marklyft: 280 kg

Totalt 715 kg!

Det är ett nytt rekord för Andreas! Han gjorde personbästa på samtliga grenar! i benböjen blev det med 10 kg, bänkpressen 5 kg och marklyften 5 kg!

Han har äntligen kommit igång med träningen ordentligt, och jag förväntar mig inget annat än att han kommer att fortsätta att öka samtidigt som han sakta men säkert är påväg ner till 90 kg klassen igen!

STARKT JOBBAT ÄLSKLING! ;)

Thomas, som är junior (19 år) gjorde ett Sverige-rekord och nordiskt rekord på 330 kg!!! i benböj! OTROLIGT starkt jobbat Tomme!


grattis grabbar! Ni har alla varit otroligt duktiga idag å förtjänar alla att ta er en öl! haha

Hade bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0