backträning och kamp

Träning på många nivåer blev det idag! jag och Camilla har varit ute på grisberget och sprungit idag med hundarna, 5 km vändan.. ska jag tillägga att det är mååånga branta backar! det var länge sedan det brände så mkt i mina vader och lår när jag sprang! suuperkul!

Vi tränade även hundarna lite lydnad bland annat, vi bytte faktiskt hundar så jag hade Clinton och Camillla hade Devil..

jag tror att det är nyttigt för hundarna att se att alla männsikor är ledare och kunna följa mer än bara en person.. Devil försökte såklart muppa sig med Camilla genom att vara en överdrivet lycklig vovve som bara flummar på.. Det kan se gulligt ut att han gör så men i verkligeheten så är det hans sätt att försöka ta dominans!

Clinton går inga sådana omvägar så jag och han fick vara lite ovänner men det gick bra i slutändan. för jag vann ju!

Fast det är såklart, jag har som regel att aldrig gå förlorande ur en sådan kamp.. Men Clinton var duktig! och nu vet han vad jag går för oxå=P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0