Träning med pappan

Idag är jag hemma hos mamma och pappa..

Pappa har börjat på friskvårdcenter i skellefteå så idag åkte vi dit tillsammans och tränade! =)

Det hela fick börja med instruktioner om hur man på rätt sått gör en bra bänkpress, latsdrags maskinen, rodden och lite andra grejer som kan vara bra för pappa som har lite problem med ryggen..

efter det gick vi vidare till konditionsavdelningen och sprang på banden=)

jag har ökat massor i kondition och sprang 12,2 km /h.. före sommaren var det på ca 9,5 km/h som jag sprang på gjorde en spurt i slutet som jag sprang på 16,3 km/h!!!

Jag och pappa diskuterade oxå på vad han är ute efter, så att man kan lägga upp ett bra schema för han..

det kommer att rikta sig mest på överkropp eftersom han har så starka ben.. han vill ha 2 pass med styrka och ett pass med kondition i veckan.. det ska vi nog kunna ordna=)

Idag blev det ju lite som det blev, blandat styrka och kondition men ähh han fick lära sig de grundläggade om hur man utför övningarna och vi hade kul!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0