for one more ordinary day

vem skulle du spendera en dag till med som har gått bort?
För mig är det självklart! - morfar och mormor. jag älskar er! 

Filmen kommer ut på bio men jag tänkte ta chansen att skapa nya minnen med andreas.. sånt man kommer ihåg resten av livet! Och det börjar med denna bok! Varje kväll, istället för att se på tv eller sitta framför datorn så tänkte jag att vi ska tända ljus, gosa in oss i en filt i soffan och ha högläsning ur just denna bok som finns översatt till svenska!

Vad gör ni för att skapa speciella minnen tillsammans? för att skapa en vardag som är värd att minnas? som inte blir grå och tråkig..

Ett minne jag har av min morfar och mormor är att deras vardagar verkar aldrig ha varit tråkiga! de skämtade, kramades och skrattade tillsammans jämt! de såg så kära ut den där sista julen vi fick tillsammans med morfar! och vi har det på film! pappa filmade när mormor stod i köket och diskade, morfar kom och hjälpte till men tyckte att det borde vara mormor som var med på film för de var ju hon som hade utseendet. Mormor skrattade och de gosade lite tillsammans..

Jag tror at tjag ska visa det för andreas i helgen så får han se hur jag se vår framtid tillsammans=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0