stretcha överkroppen del 1

stretcha ryggen:

I övre delen av ryggen, mellan skulderbladen sitter skalenerna och trapezius (skalener är under trapezius)
Dessa kan många människor glömma bort att stretcha, men jag lovar att det är väldigt skönt att göra det! här under får ni se en bild av trapezius markerat i rött. på högra sidan mitt emot ser ni skalenerna, de sitter på båda sidor, men på denna bild har de tagit bort trapezius för att visa skalenerna! (klicka för stor bild)


När du stretchar denna gör du såhär:
Stå bredbent med lätt böjda knän. Korsa armarna och ta tag bakom knäna. Runda ryggen och pressa skuldrorna upp mot taket. När du ska gå tillbaka till stående ställnig sätter du händerna på knäna och rullar upp till stående ställning igen!


Stretcha bröstmusklerna: (m.Pectoralis major och m. pectoralis minor)


stå rak, knäpp händerna bakom ryggen och dra dem försiktigt uppåt. Raka armar hela tiden. Var noga med att hålla axlarna bakåt och ha raka armar hela tiden.Tänk på att bli så lång som möjligtså får du rätt position. Du stretchar även axlarnas framsidamed denna övning. (klicka för stor bild)


Fotrsättning om hur du stretchar hela axelmusklen kommer senare, så stay tuned! =)


Kommentarer
Postat av: Dragana

Åh det var bra, det är svårt att hitta sätt att stretcha ryggen!



(Svar: Nej, jag har ingen astma, som jag vet om. Utan bara får hemska smärtor i halsen av att andas så snabbt antar jag. Har inte varit hos läkaren angående det, eftersom de endå inte gör någon nytta.

Men det låter bra det som du skrev med att gå olika vändor då och då. Tack!)

2009-01-15 @ 20:20:13
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0