Kvinnors syn på sig,sin kropp

Är det så konstigt att den är snedvriden på något sätt för de flesta unga kvinnor?

När dagens ideal är superskinny size zero?

Jag personligen tycker att det är äckligt att vara så mager!Mitt drömideal är att en kvinnas kropp ska se sund ut dvs lagom mkt fett lagom mkt muskler, det ska synas att man rör på sig.

Många brukar väl säga att lagom är tråkigt, men i detta fall håller jag verkligen inte med.

En annan sak som gör vår syn på kroppen snedvriden kan väl också vara att många av oss inte håller en och samma vikt eller mått under månadens gång! vi går upp och ner sväller upp och ner, hit och dit hela tiden!

Ja, det är ju naturligt för en kvinna att svälla inför mensen.. men det gör det inte roligt för det!
Alla är ju olika, vissa har drabbats hårdare än andra..

jag tillexempel, jag kan gå upp ca 3 kg i vätska innan mens, jag sväller ca 7-10 cm i midjan.. Är det då så konstigt om jag inte har så bra koll på min kropps utseende? När den aldrig är likadan...

Vissa dagar i månaden kan jag ha vissa kläder å andra inte.. det är lika deprimerande varje gång, och jag verkar aldrig lära mig att det är hormonerna som styr detta heller!

think about it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0