vårkänslorna smyger sig på

Jag har för första gången i mitt liv faktiskt börjat att längta efter rosa i min inredning, inte mycket men någon kudde i sovrummet, min nya fina lilla 50-tals stol (kommer bild när den är klar) och i blommor.

Jag har haft rosa i mitt hem förut, men aldrig riktigt känt en längtan efter det som jag gör nu, speciellt till sovrummet. Vet inte varför, men kanske trodde jag att det inte var okej att ha rosa när det också bor en kille i hushållet? Hur som helst så har jag kommit över detta nu=P

Rosa är en färg man blir glad av, så nu verkar det som att jag har två favvo färger, rosa och grönt båda väldigt "klorofylliga" färger=) dessa då tillsammans med vitt såklart.
 dessa färger får mig att längta till sommaren. så här kommer lite sommarkänslor i form av bilder.


Bild: min egen, dessa blommor fick jag en gång av granntanten när jag hade hjälpt henne att klippa klorna på hennes hund.

Bild: min egen. Rosa liljor har bott i vårt gamla sovrum. Dessa blommor luktar underbart!

Bild: min egen. Denna blomma som jag inte minns vad den heter, men brukar kalla för "skruv-växt" fick bo i min Alvar Aalto vas. tyvärr levde den inte så länge, men den var superfin där den stod på vårt lilla skrivbord i förra lägenheten.

Grönt är skönt, och det är rosa också! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0