En av vårens heta trender

Som jag tror kommer att sitta i mer än bara i vår är glas-trenden. Stora flaskor, vackra glas osv. Men främst dessa gamla damejeanne. De finns i nyproduktion, men är såklart ganska så kostsamma.


bilder: housedoctor

En anledning till att dessa är populära i nyproduktion är färgvalet tror jag. Det verkar som att de flesta vill ha i dessa ljust gröna/turkosa färgerna. Jag är ju såklart en av dem, men när jag har hört mig för så verkade det som att flaskorna fanns i brunt, som oftast innehöll svagdricka och i genomskinligt som innehöll alkohol av något slag.

Men! Flaskan mamma och pappa hittade i ett av våra förråd i stugan är en ljus grön-turkos färg. Nu är inte jag den bästa fotografen på något sätt men jag har försökt att få med den rätta färgen på min egna flaska så ni får se.


Bilder: privata

Jag har tänkt att använda mig av denna vackra 25 liters flaska för att ta in våren i vårt hem. En gren av något slag ska få bo i flaskan. Grenen ska få vatten så den kan slå ut sina blad och ge tjuvstart på våren hemma hos oss :)

En annan liten läcker flaska jag har här hemma har jag faktiskt köpt, på Keramix här i Piteå för ynka 98 kr.

Bild: privat
Den har en svagt dovt ljusrosa färg, en så kallad smutsig pastell färg, en av de trender vi kommer att se mer och mer av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0