Sommar i stugan

Att vakna 6.20 på morgonen och det är 5 grader varmt bådar gott. Nu är våren och sommaren verkligen på gång. Jag satt och funderade här på morgonen lite om olika projekt jag ska göra i stugan i sommar samtidigt som jag lyssnar på Ted Gärdestad på spotify. Mysiga projekt blir det. Jag ska tjära in ett par gamla dörrar som är på ladugården. Vi ska bygga en ny dörr till jordkällaren, denna ska också tjäras in och så ska det såklart rensas ogräs och jag och mamma ska fortsätta plantera på en sten. Vi började förra åren. Såklart så ska det solas och badas också, men jag gillar att göra saker, det är också avslappnande.
 
Foton: privata
På översta bilden är pappas stövartik Kira som ligger och solar på hundgårdens bro. På andra bilden har vi min hund Devil som står och spanar ut på gården och förbipasserande människor. Sen har vi bilderna på min och mammas plantering. Det är från början mammas mormor som hade en plantering här. När mamma berättade det för mig så gick jag dit och kollade på den övervuxna stenen och hittade faktiskt kvar lite plantor som ännu levde sen hennes tid <3 Där föddes den här ideén att återskapa den. Ska bli spännande att se hur allt mår i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0