Tavelväggar i alla former och valörer

Jag håller på att skapa en fotovägg i vardagsrummet och innan jag valde vilken kulör jag ville ha på ramarna, vilken storlek och vilka bilder så höll jag nästan på att tappa suget då det är nästan för svårt att välja ibland. Möjligheterna är oändliga! Men ändå en kul grej som gör ditt hem mer personligt.
 
Man kan ju faktiskt göra det väldigt lätt för sig och köpa en "färdig" fotovägg. som i exemplet nedan. Tror även att jag har sett liknande fotoram på Village.
Foto: flexinredning.blogspot.se
 
Men här har jag även hittat en mall som man kan iaf ha i åtanke om man vill skapa en egen fotovägg. Bilderna ska gärna ha en rät linje att gå efter, väljer du att ha den uppåt eller neråt spelar ingen roll men ha en linje att få efter så blir det mindre rörigt intryck. Sen har jag läst någonstans att den största ramen ska du ha åt det håll som du vill ska ge störst intryck. För min var det exempelvis inåt i rummet bort från fönstret och en annan stor tavla jag har nära mitt fönster. Det är också bra att ha de små tavlorna längst ner som på bilden ovan. Detta för att det kan ge ett tungt intryck annars.
Foto: magdalenashem.blogspot.se
 
Ett annaat tips för att undvika onödiga hål i väggen är att göra mallar och testa sig fram.
foto: magdalenashem.blogspot.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0