Ombyggt Ikeakök

Jag har alltid drömt om ett Kvänumkök men helt ärligt.. Ja, de köken är fantastiska och tillverkade i ett genuint material- trä.. Men ack så dyrt!
Varför inte göra som dessa fiffiga husägare?
De har alltså köpt stommar och luckor från Ikea och därefter med hjälp av en snickare lagt till lister mellan lådorna, satt en passbit längst ner mot golvet och därefter lagt på en vacker golvlist. Tada ! Ett sekelskiftskök i kvänumstil för en tredjedel av kostnaden av att köpa ett riktigt.
Foton: styleroom/ skärgårdsvillan
Det här är faktiskt något jag har pratat med min pappa om tidigare. Och han förklarade för mig att det är inte så svårt att skapa detta. Bara man tar de rätta måtten vilket en snickare kan hjälpa till med. Tur för mig att pappa är snickare då så den dagen något sånt här blir aktuellt så är det möjligt att uppnå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0