När motivationen sviker

Vad ska man då göra?

Lägg upp en plan, följer du inte den så ska det ske direkta konsekvenser! Sådana som är så allvarliga att du inte viker från schemat igen..

Skriv en lapp och sätt upp på kylskåpen, där ska det stå varför du började göra det du gör! det behöver inte nödvändigtvis handla om träning eller kost.. det kan vara en plan om det mesta.. men grunden till hur du lägger upp det är densamma!

Sätt även upp vad du får när du har uppnått ett delmål.

Har du svårt att hålla dig till planer du har lagt upp för dig själv?! Se till att få hjälp av en pojkvän eller kompis som håller lite koll. Sen är det också en bra idé att fundera över varför du aldrig följer saker till slutet!

Sluta att ha ursäker för att inte göra det som är bra för dig själv och för det som du vill uppnå!

För att få det man vill ha krävs arbete! så kavla upp ärmarna och sätt igång!


Jag har gjort det nu! nu har jag bestämmt mig för att gå ner de sista kilona som jag vill bli av med! jag uppdataterar er om det sedan.. idag var min första dag! passande efter Piteå dansar och ler helgen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0