Månaden hjälte!

Min hund Devil! som förtjänar en medajl för sin otroliga nos, och för sin förståelse av vårat språk=)

Jag måste få berätta om vad som hände sent igår kväll, närmare bestämmt mitt i natten!
(Vi är och hälsar på min föräldrar i helgen, dom bor i en tvåplansvilla..)

Mamma öppnade ett fönster på andra våningen ovanför bron, för att släppa in lite kall luft.. Det hon inte tänkte på var att fönstret var så pass öppet att vår yttepytte lilla kissekatt lätt rymdes ut! När ingen såg hade Ninni hoppat upp på fönsterbrädan och gått ut genom fönstret, ner på bro-taket och hoppat ner på backen..

Vi letade först inne, tills jag sa att nä nu är jag less, nu tar jag ut hunden så får han leta reda på henne, som han har gjort när hon var liten. Jag misstänkte att hon var ute.  

Jag gick runt huset till hundarnas rum (dom har egen ingång till huset) väckte honom sa åt honom att sätta sig ner och lyssna på mig..  Han lugnade ner sig och tittade på mig..
Det enda jag sa var Devil, sök Ninni! sen flyttade jag på mig och släppte ut honom.

Hans nos började genast att gå han cirklade runt för att hitta ett spår.Han hittade hennes spår väldigt snabbt, och markerade väldigt tydligt och kraftigt på bro-hörnet, sen för att vara ännu tydligare så sprang har ner från bron och la sig i det hörnet och stirrade på lilla Ninni som satt under bron och var lite förskräckt.

Jag böjde mig ner lockade på henne till hon stack fram huvudet och plockade upp henne. Ninni blev så glad och nöjd att hon började kurra högt! Hon satt nöjd i min famn medan jag gick in. Devil följde med Husse in som hade kommit ut för att hjälpa till =)

Självklart fick Devil massor med beröm och godis (som inte dög) för att han hade varit så duktig och hittat sin lilla kompis!

Så en hjältemedalj kommer här till dig älsklingsvovve!image10

Devil är en blandras mellan rottis, jämte, laika och schäfer.. Han är en omplaseringshund, han kom till oss 4,5 månader gammal.. Han hade då haft sex olika hem! Han är den underbaraste hund vi någonsin hade kunnat önska oss, han krävde en del arbete för att förstå hur världen runt honom fungerar, men vi ångrar oss inte en sekund att vi tog hand om honom! Han är idag 3,5 år gammal, välanpassad och lycklig! 

 

Kommentarer
Postat av: lovisa

hur gör man för att få som en ram runt loggen sådär? jag får bilden över hela typ, förutom där själva inlägget är :/ vill ha som en vit kvadrat osså ramen runt, precis som dig. pleease hjälp :D

2008-05-03 @ 09:53:33
URL: http://lovisastefansson.blogg.se
Postat av: C

jag har inte den blekaste aning om hurm an gör! min kompis har hjälp mig.. så tyvärr kan jag inte! men trevligt att du tycker om den!

2008-05-03 @ 11:03:26
URL: http://skildrandetankar.blogg.se
Postat av: Lisa

ÅÅÅÅ!
Medalj ska din fina fina vovve ha! Vilken hjälte!

2008-05-06 @ 21:10:06
Postat av: C

Lisa. Hehe jag har faktiskt tänkt köpa ett fint åt honom i djuraffären, där kan dom skriva på olika typer av brickor, du vet ett sådant som man sedan kan hänga i halsbandet =)

2008-05-07 @ 00:11:40
URL: http://skildrandetankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0