Tillåt mig att skratta!

Jag och min sambo har tittat på ett hus, ett otroligt vackert hus.. som har stor potential men behöver totalrenoveras.. Och nu snackar jag TOTAL-renoveras.. vattenrören i hela huset behöver bytas, hela köket, det finns ingen ordentlig tvättstuga, tvättmaskinen är så gammal att den har en lös centrifug brevid ! självklart finns det ingen tummlare.. alla fönster måste bytas, det är bara tvåglasfönster.. Övervåningen är inte ens inredd eller isolerad eller något..  huset behöver tilläggsisoleras mer än vad det redan är gjort.. vissa golv är så fula så att man spyr! så huset behöver verkligen renoveras!

Det som ändå gör att jag blev totalt förälskad var trots allt detta jobb, så kände jag en enorm frid i huset.. Det var som att komma hem.. på något konstigt sätt... jag trivdes bara att vara där.. så hjärtat sa ja, emn sen så började budgivningen.. det startade på 1 250 000 kr.. lite mycket ändå med tanke på hur mkt det skulle kosta att renovera upp stället och pantbreven å lagfarten och så.. det är ganska mkt för ett sådant gammalt hus (från slutet av 1800 talet) iaf här uppe i Piteå.. nere i södra Sverige skulle jag inte ens vilja veta vad detta hus skulle kosta!! men nu ikväll så ligger budet uppe på 1 750 000 kr.. så vi är ju som ute ur leken.. det har inte vi ekonomi att köpa nu när jag pluggar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0