Träna rumpan! (m.gluteus maximus) och få ett TAJT ASS =)

Jag har precis kommit hem från skolan, mina ögon går i kors!

Jag har tänkt på ett inlägg som jag fick igår om att tajta till rumpan ;) jag kan självklart en massa övningar, men bestämde mig för att fråga Magnus (Sjukgymnast-student) som om jag inte minns fel har tävlat i atetic fitness.. + då att han en en väldigt fin bakdel ;) så han bör ju verklgen veta vad han snackar om..

Men svaret var ju som han sa till mig.. självklart! 
Han sa då till mig..
- Du har mer koll än vad du tror kära fröken

men jag trodde att han kanske hade något super-trick som inte jag tänkt på..

Men här kommer det iaf ordagrant från Magnus (Biffen!)

-utfallsteg, utfallsteg och  utfallsteg
- raka marklyft
- även benpress med benen ganska högt upp är toppen!

Jag hoppas att du som skrev inlägget och frågade inte blir besviken på svaret.. Men detta är enkla övningar som ger ett bra resultat!

jag ska lägga in lite mer exakt med bilder och så hur man ska göra för att få så liten skaderisk som möjligt.. För alla er som är nybörjare.. Jag vill inte att ni ska skada er och förstöra era ryggar för att ni gjort raka marklyft fel! tekniken är A och O! Men jag ska inte lägga in det just nu, för nu ska jag ut och njuta av solen och det faktum att det är helg =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för dina tips!
Jag ska prova, jag vill ju inte köra samma övningar varje gång. Utfall blir gärna lite vingligt om man kör tungt, tycker jag. -men jag ska ge det en chans till.
Tack!

2008-05-11 @ 21:20:41
Postat av: C

Du kan ju alltid köra vanliga marklyft oxå.. men se till att du inte lyfter me ryggen för då får du ont! Men se de som positivt när det är lite vingligt.. då får du en massa träning i de små stabiliserande musklerna runt om oxå=)

2008-05-11 @ 22:30:30
Postat av: lovisa

utfallssteg gör jag varje gång egter att jag sprungit, haha :D

2008-05-12 @ 20:14:29
URL: http://lovisastefansson.blogg.se
Postat av: C

Hehe det gör jag me..

2008-05-13 @ 08:52:56
Postat av: Lisa

Bra tänkt! Jag ska se med nyfikenhet på vingliga utfall -men förstår jag dig rätt så menar du -och 'Lovisa' utfallssteg utan vikter!? Då hamnar ju saker och ting i ett annat ljus. Jag ska experimentera.

2008-05-13 @ 09:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0