Jobb i rörelse

Jag har denna termin valt att ta en paus för att hitta mig själv, mitt centrum och min inre harmoni igen!

Jag har hittat en ny uppskattning för mitt nuvarande jobb som personlig assistent=)

På måndag har jag och ( A ) min brukare haft fullt upp! Vi har varit på drama, gått promernader på 1,5 h, joggat och bara varit fria! Livet känns underbart när jag jobbar med ( A ) !

Idag, tisdag har vi haft lika roligt! På morgonen åkte vi till stallet, där det var hästridning på schemat, efter det var det en liten paus och sedan satte vi igång och jobbade, krattade gångarna mellan hagarna fri från hö så att det skulle vara fint och hästarna inte skulle äta någon dålig mat. Vidare efter det åkte vi till badhuset där ( A ) fick plaska runt i vattnet med sina vänner =) Tyvärr kunde jag inte "joina in" av kvinnliga skäl =/ Sedan blev det en prommnis hem till ( A ) för lite kaffe. Det har varit underbart att få arbeta fysiskt! jag är så less på att bara sitta i en skolbänk och ruttna bort...

Jag tror att denna paus var precis vad jag behövde få göra för mitt eget välbefinnande!

Ikväll har jag också bestämmt att fara ut med hunden på en lång löpvända då han inte har haft lika trevligt som mig här hemma hela dagen.. det enda jag hann göra mitt på dagen efter badet var en snabb kissvända..

Denna nyfunna glädje har fått mig att vilja göra mer praktiska saker! Så nu startar jag igång projekt här hemma! Först ut är att slipa och måla om vår köksÖ, sedan vidare till stolar och bord! =)

Tycker ni också att det är roligt att göra praktiska saker?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0