Say what?!

Enligt den här länken skulle mitt namn vara Zeinab!! De är verkligen inte svenskt!

Namnbetydelse Zeinab (med varianter som Zainab och Zaynab) är det arabiska namnet på en väldoftande växt. Zaynab var namnet på en dotter, ett barnbarn och två hustrur till Profeten Mohammed.

Hade jag däremot varit en pojke hade mitt namn enligt länken varit Yngve.. något mer svenskt iaf!

Haha och tro det eller ej! Men Enligt sidan som jag länkat till ovan så hade Andreas namn varit John!

Namnbetydelse John är ett mansnamn med engelskt ursprung, och är en kortform av Johannes som är en grekisk ombildning av det hebreiska namnet Jochanan som betyder "Gud har förbarmat sig".Äldsta belägget i Sverige är från år 1729. John är ett av de 30 vanligaste förnamnen både i äldre generationer och bland de yngsta. Som tilltalsnamn har John legat runt plats 70 de senaste åren. Den 31 december 2005 fanns det totalt 66 752 personer i Sverige med namnet, varav 26 964 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 873 pojkar namnet, varav 136 fick det som tilltalsnamn.Namnsdag: 3 maj (1986?1992: 9 maj).

Vår pojke skulle heta Julianus?! till minne av en romersk martyr=/ och om det är en flicka så skulle det vara en Jemima.. Jemima betyder lilla duvan!

Syrran å hennes hade fått en Jörgen eller Jessica=)

Kommentarer
Postat av: J

Häftigt =) men du de är rätt tur att internet inte fanns när vi föddes =)

2008-09-24 @ 12:49:49
URL: http://mittimellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0