dagens gärning

Min dag har inte haft en bra start. jag har varit upprörd och arg sen klockan 8. Men sen bestämde jag mig för att gå över till en liten tant som jag är granne med. hon har en liten hund som heter Leo. Han hade väldigt långa klor och väldigt mkt päls kring tassarna.

Normalt så brukar hon gå till veterinären och ge honom kraftigt lugnande för att de ska kunna klippa hans klor. Men det kostar denna lilla tant 1000 kr per gång! Det tycker jag är hutlösa priser!!!

Så jag gick dit och klippte klorna på honom och trimmade till hans tassar åt henne.. Jag tycker att det är fruktansvärt onödigt att droga ner en hund när det är totalt onödigt. Med lite tålamod och tjurskallighet (+ kunskaper jag lärt mig av att se Cesar Milan) så var det inte speciellt svårt=)


sen så fick ju hon sällskap ett tag och fick en chans att prata lite om saker som bekymrar henne i sitt liv.

Jag tycker att man ska ta sig tid till de gamla, man kan lära sig mkt.. och tänk vad trevligt du själv skulle tycka att det var om du vore gammal och aldrig hade några besökare + att din man ligger på sjukhus..

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej igen! Om det är några kilon du vill bli av med kan du testa med att köra hans fakir-diet. Det innebär att du äter "bantarbiffar" till frukost, lunch och middag. Tråkigt, men effektivt. :)

2009-06-16 @ 22:32:51
URL: http://metrobloggen.se/brus
Postat av: Sara

Jo, men den är bra om man hamnar på en viktminskningplatå :) Helt enig om att variation är det bästa..! Kan tipsa om en kompis matlagningsblogg som också äter enligt LCHF: metrobloggen.se/millasmat

2009-06-18 @ 15:30:03
URL: http://metrobloggen.se/brus
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Det var jäkligt bra gjort av dig! Jag håller med om att de är bra på att ta betalt för att slippa lite omak. Stackars gamla dam!

2009-06-29 @ 07:27:57
URL: http://hemmariket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0