Hundviskaren Catharina =P

Dagens goda gärning utförd =)

Jag var ute på prommis med devil nu på morgonen, då en liten hund som bor i mitt område började tokskälla så att Devil blev irriterad och spänd. Jag tog självklart tag i det på en gång, så han fick skämmas lite..

Jag la ner Devil på marken och tvingade honom att slappna av och vara lugn. Jag kan ju tillägga att sättet jag tvingade honom på var att jag bara la min hand på hans hals och stirrade dominat på han. De är allt som behövs.

I alla fall så kom min andra granne och sa att hon hade ett sådant bekymmer med denna lilla vovve, så jag erbjöd mig att hjälpa tanten med hennes hund , jag sa:

-jag lovar! jag kan få din hund att vara lugn och inte skälla på andra hundar på 1 vecka!

Det tog två minuter!

Sen så gick jag tanten hennes "problemhund" Leo (7år gammal) och Devil på prommis. vi gick pratade och jag berättade hur hon skulle göra för att få bort beteendet.

Hon blev förvånad i att allt satt i hur hon tänkte och visade det för sin hund.. Vi har bestämt oss för att jobba på detta problem så att hon och hennes man inte ska behöva avliva Leo som dom har funderat på.. dom vill inte, men dom visste inte hur dom skulle göra.

När hon såg hur duktig Leo kunde vara så blev hon jätteglad, och sa:

-Får du bort detta beteende så får du 1000 kr, du är ju helt otrolig!

hehe, tack tack=) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0