Jag blir så arg!

På dåliga hundägare! Historien till min ilska är såhär:

Jag och Devil var just ute på en prommis på en rätt så trafikerad väg, fast på trottoaren! Iaf så ser vi en stor Lös hund, någon typ av Vorste korsning, som är påväg mot oss med raggen rest ändå till svanstippen, samt med ett väldigt obehagligt morrande och skällande! Jag sätter Devil bakom mig och säger högt och bestämt, NEJ! Han tvärstannar och tittar på mig. Det är då jag ser att han är fruktansvärt rädd och osäker, han vankar av och an och blir nästan påkörd av bilar vid tre olika tillfällen!

Jag kopplar min hund vid ett träd och försöker att få undan denna hund från trafiken, tillslut så vågar han komma fram till mig, fortfarande osäker. vi går runt och tillslsut så hittar jag ett hus där någon är hemma. där visar det sig att hunden också bor! Jag berättar vad som hänt, gubben bara rycker på axlarna och säger att ja nu har han kanske lärt sig något. Han brukar ju göra såhär ibland, och så stänger han dörren efter sig!

VA! Hur kan man vara så noshalant mot sin egen hunds säkerhet!?!

Idiot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0