Disponenten- inredning med själ

I Skellefteåtrakten finns en ny typ av inredningsbutik belägen på en vacker gård med gamla anor.

Det ligger verkligen i tiden att återvinna gamla möbler och ge dem ett nytt utseende. Ägaren till disponenten gör precis det, och med stil! Gamla rokokomöbler och annat gammalt vackert får nya ansikten och tas återigen i bruk tack vare Pia, ägaren till butiken.

I nuläget säljer hon väldigt mycket av sina möbler via blocket.se. Hon har berättat för mig att det även säljs till södra delarna av landet. Så detta är en butik som även de som bor långt bort kan handla ifrån. 

Jag fick komma till hennes mysiga butik i gårdshuset på deras gård för att få se på alla vackra möbler och inredningsdetaljer som hon säljer.

(Klicka för stor bild)

 



(Förlåt, alla bilder blev inte superskarpa).

Jag gillar känslan i lokalen, de gamla möblerna ger verkligen själ åt ett hem, och här står de bara och väntar på att få flytta.

Det som också gjorde mig glatt överaskad var att möblerna ser verkligen exakt lika vackra ut i verkligheten som på bild:)

Det finns även en hemsida: www.disponenten.se

Är du intresserad av gamla vackra möbler som är väl omhändertagna och renverade i en mer modern "ny-gammal" stil så ta en titt på Pia´s hemsida så kommer du garanterat inte att bli missnöjd över de vackra tingen som du kommer att hitta.


Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Det såg ut som en underbar affär!

2010-04-04 @ 18:27:05
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Anna

Jag hade älskat att gå runt i den butiken!!

2010-04-05 @ 08:34:25
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Jessica

Disponenten låg ju ute för försäljning för ett par år sen, tänk om man fick bo där!!!!

2010-04-07 @ 17:46:37
URL: http://mittimellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0