Nya lägenheten före renovering


Detta är alltså före besiktningen på lägenheten och före den är officiellt våran.. Men jag säger bara det, det kommer att ske förändringar!

Vardagsrummet



Det är ett stor vardagsrum, men att se det omöblerat känns det så litet. Frågan är hur man ska inreda med denna vinkel i rummet?



Vardagsrummet sett från fönstret.



Just nu finns det en ful svart-brun-guldig fondvägg på en och en halv vägg. Dörren leder in till lilla sovrummet och man ser även öppningen till hallen.



Jag älskar detta gamla vackra parkettgolv:)



Vardagsrummet sett från balkongdörren. (Med lite av de förra ägarnas möbler).



Här har vi en till vinkel i vardagsrummet som jag inte vet vad vi ska göra med.

Stora sovrummet



Stora sovrummet är GULT! (Det finns inget jag hatar mer!) Dörren på bilden går in till vardagsrummet. Denna vill vi sätta en skiva för, ta bort listerna och tapetsera om i. Om vi får det omtapetserat för bostadsförmedlingen vet jag inte, men jag hoppas det då tapeten är skitig och det är stora hål i väggen.



Andra sidan av stora sovrummet. Gult är verkligen fult alltså! denna bild är taget från mitt i rummet. Vi kommer att ha ett ganska stort sovrum :)

Lilla sovrummet



Detta rum har lika vackra golv som vardagsrummet. (fula golvliser dock!) Jag undrar om vi kankse kan få även detta omtapetserat då det är en fettfläck på den mörkare tapeten (?!).



Här finns det gott om garderober, och jag hoppas att en bokhylla kommer att passa då dörren in till köket ska sättas för.



En dubbelgarderob som jag också hoppas kommer att bli målad (hoppas att alla garderober blir det så att vi slipper). Jag hoppas även på att insidan kommer att bli målad. Annars gör vi det då vi har kvar vitfärg sen vi målade vår gamla hall.



Sovrummet sett från fönstret.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Ni kommer att få till den där lägenheten riktigt bra. Golvet var ju helt fantastiskt!

2010-03-19 @ 21:22:55
URL: http://rockansmama.blogg.se/
Postat av: J

Superfin! Jag längtar efter att se mitt rum när det är klart ;-)

2010-03-20 @ 09:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0