Nya lägenheten - före renovering

Detta är alltså före besiktningen på lägenheten och före den är officiellt våran.. Men jag säger bara det, det kommer att ske förändringar!


Hallen- Lägg märke till bristen av avhängningsyta!



Välkommen till hallen med de hemska tapeterna och fula dörrarna!
(Drapperiet  och lampan är de förra ägarnas!- fult ja vet!)



Just nu känns hallen trång och hemsk, men lite målafärg kan göra mycket!
I hallen är toaletten (första dörren till vä) andra dörren till vänster är ett superlitet förråd
Sedan är det tre garderober på höger sida.



Vid dörren sitter ett element och proppskopet är infällt i väggen (tack och lov!)




Det superlilla förrådet i hallen. Jag har tänkt att lägga in en matta på golvet, ett enkelt sätt att göra den frächare.


Köket



Denna fagra matta pryder nu köksgolvet.. Den har vi redan blivit lovade att få utbytt:)



Ja, köksbänkarna är olika höjd, dock har vi blivit lovade att få även detta fixat:)
Här är verkligen känslan av 40 talet kvar med plåt istället för kakel. Även detta kommer att bytas ut.
och jag vill ha nya dörrhandtag, tack och lov för IKEA


Eftersom detta kommer att höjas upp i normalhöjd så kommer bänkskivan att bytas ut också:)
I skåpen är det mörkt och dystert, Vi ska fråga om de kan måla upp dem, känns mer hygieniskt så! Gör inte dom det, så gör vi det! (har färg över sen ett projekt jag hade i vår nuvarande lgh).



En dörr från köket in till lilla sovrummet, denna har vi tänkt att sätta för, ta bort listerna och tapetsera om. (Pappas smarta idé).




Såhär har de förra ägarna haft det. Vi har tänkt att sätta in ett barbord.



Dörren in till köket!

Kommentarer
Postat av: jenny

Hej catharina. tack så mycket för din fina kommentar inne hos mig. Känner mig smickrad:-)

Grattis till lägenheten. Den ser ut att hastor potential.

Är det något speciellt du skulle vilja på tips på?

2010-03-20 @ 13:14:37
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Trevlig lägenhet, antar att ni flyttar in till stan eller? Sist jag var hem till er bodde ni väl i Öjebyn fortfarande om jag inte missminner mig.. men det var ju några år sedan. :)



Synd bara på de gula tapeterna i sovrummet, särskilt när det är flottfläckar. :/ De syns ju så tydligt. Själv har jag en riktigt trevlig lägenhet i Roknäs, dock är sovrummet lite för vitt för min smak (dock ett härligt trägolv och matchande lister) så jag ska nog faktiskt tapetsera en fondvägg i grått eller liknande.



Hälsn. Jennie

2010-03-20 @ 21:12:20
URL: http://freewebs.com/tytuna
Postat av: Jennie

Vitt är helt okej.. under rätt förutsättningar. :)

Vårat sovrum ser bara tråkigt ut tyvärr i sin vita form.

2010-03-21 @ 12:47:19
URL: http://freewebs.com/tytuna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0