Ett nytt projekt på G =)

Ja nu gör vi det klassiska felet att påbörja flera projekt på samma gång. Det säger i alla falla arga snickaren att det är=P

Men here goes!

Vi har precis köpt en gammal "linneskåp" som i dagsläget är träfärgat men som ska få bli vitt och fräscht och få bo i vårt sovrum och agera "garderobskåp" Nu gäller det bara för mig att köpa rätt sorts färg. men jag ska nog inte påbörja detta projekt föränn nästa helg, för då lär köket vara färdigställt och jag behöver inte känna att jag har tusen bollar i luften samtidigt.

Här kommer i alla fall några förebilder tagna i vårt sovrum.

Klicka för stor bild






Hoppas att den kommer att bli så fin som jag vill att den ska bli när den är vit. Jag tror att det kommer att bli fint med detaljerna som sticker ut på den.




Uppdatering

Jaha, så nu har jag visat bilderna för mamma & pappa & för min syster, och pappa & syrran säger inte måla och mamma säger måla..

Nu är jag förvirrad!

Måla eller inte måla?

Och om jag målar den, ska den då få samma blanka yta som den har nu (om det går) eller ska den då få bli matt vit?

Någon som vill ge mig lite råd?

Kommentarer
Postat av: Miriam

MÅLA MÅLA MÅLAAA!! Du ska ju inte lyssna på vad andra tycker egentligen, utan du kände måla, därför ska du måla :) Jag målar alltid om mina möbler jag köper på second hand. Med rätt färg och redskap är det faktiskt busenkelt. Har kollat lite på din blogg och dina inspirationsbilder (älskar själv inredning) och dina inspirationsbilder säger ju helt klart att du borde måla den där, i vit ;) En annan häftig sak man kan göra är att först måla den grå och sedan vit över. När färgen sen torkat kan man ta lite sandpapper och slipa för att det gråa ska komma fram på vissa ställen. På så vis ser det ut som en vit möbel som varit med om lite, lite mer antikt om man nu gillar det.

Jag tycker du ska ta den halvblank, oftast snyggast. Kallas 40 halvblank oavsett vilken färg du tar ;) Mer tips så bara fråga :) Lycka till!!!

2010-10-24 @ 23:03:48
URL: http://bambissyrra.blogg.se/
Postat av: Miriam

MÅLA MÅLA MÅLAAA!! Du ska ju inte lyssna på vad andra tycker egentligen, utan du kände måla, därför ska du måla :) Jag målar alltid om mina möbler jag köper på second hand. Med rätt färg och redskap är det faktiskt busenkelt. Har kollat lite på din blogg och dina inspirationsbilder (älskar själv inredning) och dina inspirationsbilder säger ju helt klart att du borde måla den där, i vit ;) En annan häftig sak man kan göra är att först måla den grå och sedan vit över. När färgen sen torkat kan man ta lite sandpapper och slipa för att det gråa ska komma fram på vissa ställen. På så vis ser det ut som en vit möbel som varit med om lite, lite mer antikt om man nu gillar det.

Jag tycker du ska ta den halvblank, oftast snyggast. Kallas 40 halvblank oavsett vilken färg du tar ;) Mer tips så bara fråga :) Lycka till!!!

2010-10-24 @ 23:05:20
URL: http://bambissyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0