Middagstips

God vardagsmiddag=)


Mexikansk korvgryta

För 4 personer.

God och kryddig korvgryta.

 

Ingredienser

1 paket Chorizo
1 hackad gul lök
1 krossad vitlöksklyfta
1 burk krossade tomater
1 strimlad grön paprika
1 burk tacosås
1 burk majs
1 buljongtärning
2 krm timjan
salt
peppar

 

Gör så här

Skär korven i bitar. Lägg lök, vitlök, paprika, buljongtärning, krossad tomat i en gryta och puttra på svag värme i 8-10 min. Tillsätt korv, tacosås, majs och timjan. Hetta upp och puttra ett par min. Smaka av med salt och peppar. Servera med kokt ris och sallad.

 
Som sagt, ris till.. eller som jag gjorde, rotmos!

Rotmos

 

  • Tillagningstid: Över 20 min
  • Svårighetsgrad: Medel
  • Portioner: 4

Ingredienser

Gör så här

Skala kålrot, morot och potatis och skär alltsammans i bitar.

Koka upp vatten eller buljong, salt och pepparkorn. Lägg i kål- och morotsbitarna. Låt koka ca 20 minuter. Lägg i potatisbitarna och låt alltsammans koka mjukt.

Häll av spadet och mosa rotsakerna. Det går utmärkt att använda elvisp.
Späd med lite av kokspadet och lägg i en smörklick. Smaka av.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe, ah det e bra å ha en sån.. och jag själv kan dock en massa bloggdesign :P

Men jag kan alldeles för mkt för att det ska bli stilrent om jag får pilla så mkt som jag vill :P

Men den här korven ska jag testa. ha det så bra!

2011-05-03 @ 21:53:36
URL: http://vaniljkrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0