Varför denna rädsla för färg?

När jag sitter och läser mina inredningsbloggar så går trenden alltid kraftigt mot vitt, lite svart och natur-toner. Jag älskar också dessa färger, men undrar varför denna rädsla för färg? Färg piggar upp och ger ett rum dimentioner och känsla. Jag har själv gärna en vit bas, men älskar verkligen att sätta färg på grejer =) Mer nu än förr!

Färg är vackert=)


bild: allt i hemmet

Varför inte sätta en kul fondvägg någonstans? Jag har en turkos fondvägg hemma som jag absolut älskar, och jag är inte less på den än som jag var rädd att jag skulle bli när vi satte upp den. Man blir inte less om man verkligen älskat den från början.

bild: allt i hemmet
Varför inte skaffa en gul tapet? Jag personligen har aldrig gillat gula tapeter, men jag tror att det beror på att alla lägenheter som jag har bott i har haft gula 90-tals tapeter= Blää! Men det finns snygga moderna gula tapeter=)

bild: allti hemmet
Grönt är skönt, så är det bara=) Tänk vad extra kul det hade varit om den här gröna växten inte var det enda på denna bild som faktiskt hade färg! Nu vill jag inte ha ett galet Pippi Långstrump Hus, men allt behöver inte vara vitt och svart eller grått heller=)

bild: allt i hemmet
Däremot verkar det som att vi är ltie modigare då det gäller våra balkonger? Speciellt de små balkongerna, men kanske är det för att vi vet att det kommer att åka undan till hösten?


Våga mer färg säger jag=)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är likadan, fast med färger på bloggen. Haha. sökte på bakgrunder och såg din bakgrund du har här, men jag letar och letar.. delar du med dig av den, har ud gjort den själv, elle rkanske hittat den på någon sida?

//Sandra

2011-05-02 @ 20:56:58
URL: http://vaniljkrans.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack ska du ha, ska kika runt lite på google då.

Är svårt det här med bakgrund, hehe.

..gillar iofs dom där färgerna på bilderna, godis tänker jag på... Lite mörka hubba-bubba sweets!

2011-05-03 @ 19:38:40
URL: http://vaniljkrans.blogg.se/
Postat av: Rose

Jag kan absolut förstå att en del människor vill ha färg i sitt hem, men jag tycker verkligen att det är fel att påstå att andra inte vill ha det på grund av att de inte skulle våga. Skulle jag vilja ha färg i mitt hem är det klart att jag skulle våga det. Men nu vill jag INTE det :) Det kan vara fint hos andra och en liten stund men när jag väl kommer hem tycker jag att det är helt fantastiskt att komma hem till mitt fridfulla, lugna, härliga hem igen :)

Av alla bilder du la upp var den med det gröna trädet den enda jag tyckte var fin hehe. Skulle man slänga in en liten rosa kudde i soffan tycker jag att det skulle förstöra hela rummet tyvärr. Men alla är vi ju olika och smaken är verkligen som baken. Dock blir jag alltid lite stött när någon menar att man inte väljer färg för att man inte vågar eller att man har brist på fantasi för att man får ro bland neutraler.

Jag som person mår helt enkelt bara så mycket bättre i lugna, mjuka toner :)

2012-12-09 @ 15:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0