DIY renhornslampa och snygga galgar


Foto: http://kitkadesigntoronto.com/, också kallad Mjölk.
 
Varför inte samla ihop en massa renhornmåla dem vita sätt ihop dem med hjälp av lim och skruvar och därefter skaffa en el-kunnig människa som hjälper dig att dra elen till lampan (eller kanske är du så kunnig själv?) och göra en stylish lampa alá nordisk design?
 
Sen, att göra sina egna galgar.. det är ju egentligen inte så svårt men kan vara en ganska kull grej för att pigga upp en annars tråkig garderob eller för att tydligare ge lite piff åt den där snugga klänningen som hänger på display i sovrummet. Mitt förslag är att ta gamla trägalgar och enkelt skuva ut själva kroken. För att sedan göra mönstret på galgen kan du ta det mönster du gillar måla det på en mdf skiva, såga ut, slipa lite och måla eller klä i tyg och volá så har du en snygg unik galge :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej :) Jo jag har varit till sjukgymnast med mina problem. Det är nerverna från en kotkompression som spökar och av det får jag även andra ryggproblem. jag har en sjukgymnast som har gett mig akupunktur och det funkade då. Nu fick jag en remiss till sjukhuset, dom ska försöka döda nervroten med nåt plåster. Tydligen en mycket smärtsam behandling men ska vara effektiv så jag är mycket nöjd.

2012-09-19 @ 19:26:16
URL: http://rockansmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0