Klassiska trädgårdsmöbler och vackra "ängsblommor" till trädgården.

Det finns så mycket som jag längtar efter. (Har lite problem att leva i nuet). Missförstå mig inte, jag har ett bra liv och är tacksam över allt jag har nu också men längtan efter friheten (och arbetet) som ett hus på landet ger är enorm.
 
Jag har trädgårdsmöbler som står i förrådet i mamma och pappas stuga och bara väntar. Det är gamla trädgårdsmöbler som min mormors lillasyster har haft så länge jag kan minnas i sin trädgård. Jag tror någon sa att hon köpt dem på en Nolia mässa någon gång för länge sedan (innan jag föddes i alla fall). Jag har så många fina minnen från hennes lummiga trädgård med körsbärsträden  och de godaste jordgubbar man kan tänka sig. Det är ett runt bord med fyra stolar i typ samma modell som på bilden under. Fast dom på bilden under har jag sett nu förra sommaren på Em möbler här i Piteå. Modellen på dessa möbler heter Byarum.
 
Foto: Ekerö möbler
 
Jag vill själv ha en lummig trädgård som inte känns "planterad" utan som att det alltid har varit lite vildvuxen men otroligt vackert med olika typer av blommor, lite som en vildvuxen äng.
Dessa tänker jag mig att ha kanske i en dikes backe som man ändå inte skulle orka klippa.
 
Foto: Rosa kungsnäva
Foto: Storklocka, finns både i vit och blå.
Foto: Toppklocka
Foto: fransk kungsljus (finns vanlig kungsljus också) I bakgrunden på denna bild ser man även lavendel sticka upp, en växt som inte kan övervintra här uppe i norr.
Foto: Blå blågull också kallad Jacobs stege.
 Foto: blågull i en vit version.
 
Alla dessa är växter som återkommer år efter år och som kan leva i den växtzon som vi har här uppe i Norrbotten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0