Krokus, ett tydligt vårtecken

En ny kategori kom ju till här på bloggen nu i helgen. "trädgård". Den kategorin är något som jag verkligen skapat för att komma ihåg alla mina ideér till hur jag vill att min trädgård ska vara i framtiden. Just nu är den bara i en startfas men inom sin tid kommer den förhoppningsvis vara fylld av tips på blommor som kan leva och må väl här uppe i norr och som jag vill ha i min framtida trädgård. Såklart kommer det säkert att krypa in mer än bara blommor. Men vad det är vet jag inte idag.
 
I alla fall så har jag hittat ett säkert vårtecken nu här uppe. Den första gröna växtligheten som jag brukar se varje vår. En söt och färgglad liten blomma.
Foto: Krokus
 
Snön ligger delvis kvar på marken. Men den lilla härdiga blomman Krokus är snabbast på att ta sig upp ur backen varje år. Denna vill jag ha på en solig vägg nära mitt framtida hus. Tänk så kul att få se växterna komma så snabbt i trädgården :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0