Nu och då.. hur jag har ändrat på min kost!

Nu: Frukost brukar bestå av fiberhavregryn och färska, eller frysta osötade bär, med mjölk och en macka eller två, oftast hårdbröd men det går i perioder. Självklart äter jag inte samma sak varje dag, de skiljer sig på mackor pålägg, bären och på helgerna äter jag inte gröt då lyxar jag tillde med lite omellett eller något sådant. MEN! jag äter ALLTID frukost.

Mellanmål: Frukt eller en ny grej som jag testar just nu, som heter: Low Gi meal från powersite. jag har ingen åsikt om den ännu, men vi får se=)

Lunch: hemmalagad mat, mkt grönsaker och bra näringsinnehåll. Vatten till maten

Middag: Hemmalagad mat, vid samma tidpunkt nästa varje dag..

Efter träningen: (dom dagar jag tränar)En protein-shake och en banan

annars: frukt eller macka 

Självklart äter jag hamburgare någon gång då och då nu också, men högst en gång i månaden!


Då: Frukost alltid samma sak! päronfil med start musli (Huuuur mkt socker som helst) + jordgubbssylt fullt me socker i! om jag ens åt frukost, ibland skippade jag frukost åt åt "frunch" istället, alltså mitt emellan frukost och lunch.

Mellan målen: godis

Lunch: Jag minns inte exakt, men jag minns att jag åt ofta Felix färdigrätter, helst den med ostsnitzel och massor med beasås. (dom är det mkt socker i för att få mer smak)

Middag: Den åt jag alltid för sent, så jag hann bli trött, och grinig. Jag köpte choklad för att få lite energi att laga maten som jag små-åt av under tiden jag lagade den. sen blev middagen kring 8 på kvällen! ibland blev det lite godis efter också. Eller så åt jag färdigmat i form av skrov eller pizza.

Det här var tiden då jag var som värst för några år sedan, då jag var riktigt nere i sockerträsket!


Faktadel: Frukost, Dagens viktigaste mål.. det vet dom flesta.. men varför är det dagens viktigaste mål?

För att på morgonen så startar du förbränningen för resten av dagen! Liten eller dålig frukost sätter ut dina förutsättningar för resten av dagen! Mycket socker på morgonen ger ökat socker behov resten av din dag!
Kolla bara på hur det var för mig!

Kommentarer
Postat av: Glupska Karin ;-)

OJ!
Äter du inte mer!?
Jag blir grinig om jag missar mellis och äter mellis både förmiddag, eftermiddag -och ibland ytterligare ett innan träningen.
Nå? hur var ditt mellis-pulver? Något att rekommendera smakmässigt?
Mvh K.

2008-05-08 @ 11:25:03
Postat av: C

jag äter ju som sagt mellanmål på förmiddagen, men på eftermiddagen brukar det inte bli.. Jag gillar inte att sitta och äta på bussen på väg hem från skolan så.. eftersom vi oftast nu har halvdagar.. men det är bra att du äter! =) om jag la till ett mål till skulle jag säkert förhöja min förbränning mer, men jag orkar helt enkelt inte! =)

Mitt mellis-pulver har en okej smak (jordgubb) jag har aldrig smakat ett som jag verkligen tycker är supergott, hehe men det är absolut inte äckligt! Det är jättelätt att blanda och klumpar sig ALDRIG!Det är godast att blanda med mjölk, det funkar väl med vatten.. men, inget att rekomendera rent smakmässigt!

2008-05-08 @ 15:20:26
URL: http://skildrandetankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0