Kan folk verkligen så här lite?

jag var ute på internet tidigare och kollade in lite olika bloggar... jag snubblade över en kommentar skriven av en ung tjej...

- jag brukar äta en chokladkaka varje dag. Den väger bara 200 gram så jag kan ju omöjligt gå upp mer än så...

Jag vek mig dubbel i skratt.. jag trodde att hon skämtade! men sen fortsatte jag att läsa och det visade sig att hon var fullt allvarlig.. Scary att människor har en sådan liten kunskap om kost.. men men.. hon lär ju förr eller senare märka att hon har fel..

Jag brukar gå förbi en matvaruaffär när jag är ute och går med min hund..(jag har jobbat där också en sommar) jag ser unga tjejer som kommer och kör bil till affären.. (allt där jag bor är på gångavstånd!) Dom går in i affären och kommer ut med 1-3 chips påsar..  Jag och min kompis stod där och kollade på hur flera väldigt kraftiga tjejer bara köpte en massa skit.. Nu har det verkligen börjat att barka!

Fast det tyckte dom iof på 50 talet också, jag hittade en gammal veckotidning från 50 talet på en antikaffär, (?!) där stod det att det var dags att göra ngt åt svergies ökande fetma.. å så var det en dietist som hade blivit intervjuad.. Undra vad dom männsikorna skulle tycka om dom hade fått titta en stund in i vår tid....

Kommentarer
Postat av: lovisa

men gud vilken puckad unge! :')

2008-05-12 @ 20:11:36
URL: http://lovisastefansson.blogg.se
Postat av: J

Hahaha va sjukt roligt, men jag kan ändå förstå att folk är så omedvetna =) Hörde även om någon som pratat med en dietist och sagt att "Jag äter typ 10 kilo apelsiner per dag, varför går jag upp i vikt?" Hennes svar blev typ "äter 10 av vad som helst varje dag kommer du gå upp" Och frågan är ju hur han orkade så mycke =)

2008-05-12 @ 21:01:51
Postat av: C

Haha J de va ju jag som berättade det för dig ;) och det var 50 apelsiner han åt.. vet inte hur mkt det blir i kg men.. Han orkade så mkt för att han vägde typ 450 kg och gjorde inget annat än att äta hela dagarna..

2008-05-13 @ 08:51:39
Postat av: J

Haha jasså var det så det var, ja men 50 apelsiner är kanske 10 kilo =)

2008-05-13 @ 16:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0