Vikt hets!

Jag har ju själv varit där en gång i tiden.. Men nu såhär i efterhand så förstår jag inte mina egna tankar, som jag hade då under den tiden.. kanske är det för att jag känner mig bättre till mods nu..

Det finns GI-metoden, atkins camebridge, nutrilätt osv.. den här listan går att göra hur lång som helst!!

Men vad hände med vanligt sunt förnuft? Bara för att talriksmodellen inte är en "ny" grej så bertyder det inte att den inte fungerar längre.. den och lite vanligt sunt förnuft, en bra bild på talriksmodellen hittar ni på mitt tidigare inlägg "kost och näring".

Jag menar visst säger ett vanligt sunt förnuft, att äta chips. sockerdricka, godis, kakor, hamburgare, pizza varje dag leder till viktuppgång... Eller är okunskapen så stor att folk tror att dom blir smala av att äta light chips?

Barnen i vårt land blir också bara tjockare och tjockare, detta tror jag dels beror på för mycket stilla sittande. Barn verkar inte leka ute och klättra i träd på samma sätt nu som jag gjorde när jag var liten. Jag är bara 24 år gammal men ser vilken enorm stor skillnad det är bland dagens barn och ungdommar. Det jag också tror att det beror på är att "lördagsgodis" inte längre verkar vara en allmän regel i hushållen. Jag och min pojkvän har inga barn, men vi har ändå regeln lördagsgodis.

Jag måste säga att jag är stolt över min kommun som har program med föräldrar och barn för att öka kunskapen om kost och hälsa!

image41


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0