Vill du gå ner i vikt?

Jag har ändrat mina åsikter, i tidigare inlägg har jag berättat om saker som talriksmodellen och så, GLöM DE!

Jag har valt att gå på en ny grej=)


Det är rena mirakelkuren! Kroppen mår bra!
Du får inget sötsug, du får äta gott, du får äta vad din kropp är skapad att äta,
du får lägre blodtryck (om du har högt)
du kan dra ner eller sluta med insulin om du har Diabetes typ 2,
du får lägre blodfetter,
bättre värden,
du går ner i vikt,
du får en mer muskulös kropp..

Är du övertygad?

Vill du veta vad det heter, vad det är?

LCHF
 = Low Carb High Fat

Det innebär, ät kött, ät äkta grädde, fet creme fraiche, ät bacon ät ägg ja NJUT!

vill du veta mer?

skriv ett inlägg så berättar jag mer.. och kan tipsa på bra sidor med massor med goda recept=)



det kan vara du?!

Kommentarer
Postat av: skeptisk

Få mer muskler??? Det får man väl ändå inte av en diet?? Det måste man träna hårt för att få! Och se ut som hon på bilden, ja då får du äta minimalt och träna som en gnu!

2009-02-07 @ 12:41:04
Postat av: C

Hej Skeptisk! tack för din kommentar, här kommer svaret!



hehe ja självklart menade jag att det är om man tränar oxå, för med LCHF så får du ju i dig mer fett och hjärnan börjar att producera mer testosteron så du har lättare att bygga muskler. Ja just ja, om du inte visste, för att bygga muskler behöver kroppen fett! tränar du på en lågkaloridiet så bryter du ner kroppens muskler istället.



Det enda du behöver är att träna 3 gånger i veckan, det räcker!



Äta minimalt! Nej verkligen inte! jag har aldrig förr ätit så mkt gott och varit så mätt som jag är nu!



Det har aldrig heller varit så lätt att gå ner i vikt.. Men detta är ju ingen svältdiet, det är en hormonell diet. Kroppen tar bort det fett som är i överskott och sparar det den behöver. meningen är ju att man ska byta livsstil och alltid äta enligt LCHF. vilket inte är svårt, eftersom man så fort märker skillnaden på kroppen.



Vill du veta mer? fortfarande inte övertygad? säg till så berättar jag mer=)

2009-02-07 @ 14:19:34
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/
Postat av: skeptisk

Man kan inte under så lång tid äta så knappt med kolhydrater. Tränar man så behöver kroppen kolhydrater för att den inte ska bryta ner musklerna istället för att ta av kolhydraterna och i viss mån fettet. Lämna gärna en länk så jag får läsa in mig mer, men jag är fortfarande väldigt skeptisk.

2009-02-07 @ 16:59:50
Postat av: Dragana

Hm, jag är kan inte lägga av med kolhydrater. Vitt bröd och makaroner är typ vad jag lever för. Och potatis. Jag tycker att det är så gott!

2009-02-07 @ 17:14:17
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: C

du får i dig kolhydrater i form av grönsaker, sen så producerar din lever 300 gram kolhydrater per dag, så mer behöver du inte. kroppen bygger muskler av fett inte av kolhydrater.



men kul att argumentera med dig=) här ska du få lite länkar:

den första är Dr Annika Dalkvist blogg, det var hon som fick sverige att få upp ögonen för detta.



http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/



den andra länken är till Kalla faktas program som de hade om LCHF



http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=683690



ta en titt och säg sedan vad du tycker=)

2009-02-08 @ 19:35:09
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Hej jag har ganska nyligen upptäkt denna kost & mår hur bra som hälst! Skulle vilja ha fler länkar till sidor för jag är väldigt intreserad av dett =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0