Vill du gå ner i vikt?!

Vill du verkligen det?

Tränar du regelbundet men tycker inte att det händer något ändå?

Det första du ska ändra på är inte vad du äter, utan NÄR du äter!

Det här är ett rätt så bra upplägg (tycker jag iaf):

07.00 Frukost (fiberhavregröt med färskfrusna frukter och mjök till)

09.00 Litet Fika (typ en frukt eller hårdbrödmacka med pålägg + ngt att dricka)

11.30 el. 12.00 Lunch vanlig husmanskost + sallad+ mjölk el. vatten

14.00 Litet Fika (frukt eller hårdbrödsmacka med pålägg. dock inte samma som du åt på förmiddagen)

17.00 Middag: (Husmanskost, sallad + vatten)

19.00 Efter träning: En banan och ett stort glas mjölk.

Ät inte tre timmar före läggdags.

Typ såhär ser det ut för mig, (när jag är duktig=P)

Genom att äta mindre måltider men oftare höjer du din förbränning! äta mer är alltså bättre! Men är din kropp inte van detta, och du har legat på ett kaloriunderskott så tar det ca en månad för kroppen att vänja sig vid din nya diet, under den tiden kan du gå upp lite. Men det går du ner igen efter ett tag.

Det dom flesta gör fel är att dom äter för lite och tränar för hårt.. Kanske är det det som gör att din kropp gör precis ALLT för att behålla det fett du har på kroppen!

TIPS! Skriv tränigsdagbok och matdagbok, då ser du vad du gör för fel coh vad du ska ändra på!

KOM IHÅG! Du kan inte gå upp i Fett från en dag till en annan, du måste hålla dig till din plan ett tag för att se skillnad. Väg dig max 1 gång i veckan!

Jag vet vad jag pratar om, bilden under, det var jag en gång i tiden (ca 17-18 år) och på den bilden hade jag strumpebyxor som håller in mage, lår och rumpa=P

såhär ser jag ut nu! (bilderna under!)


Kommentarer
Postat av: Dragana

Det där med tränings dagbok låter jätte smart! Jag borde nog börja med det faktiskt tror jag!



(Svar: Ja, det kanske är så! Tack så mycket!)

2009-01-16 @ 00:28:09
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0